پژوهشگاه فضای مجازی با همکاری دانشگاه تهران گزارش آماری تازه ای را از  فعالیت کاربران ایرانی تلگرام منتشر کرده و اعلام نموده که به زودی این گزارش به صورت روزانه نیز در اختیار عموم قرار می گیرد.

طبق گزارش اخیر این پژوهشگاه تا کنون ۵۸۶ هزار کانال تلگرامی فارسی ایجاد شده و بالغ بر سه میلیون مطلب در روز در این کانال ها قرار داده می شود.

این گزارش که به روز یازدهم شهریور ماه مربوط می شود نشان می دهد که میزان انتشار مطلب در کانال های تلگرامی در ساعت ۲۲ هر روز به اوج خود می رسد و در این بازه نزدیک به ۲۵۰ هزار پست در کانال های مختلف تلگرام منتشر می شود. کمینه میزان انتشار نیز به ساعت ۴ صبح مربوط می شود که به کمتر از ۲۵ هزار پست می رسد.

علاوه بر این گفته شده که میزان انتشار مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ روند ثابتی داشته و حدودا برابر با ۱۵۰ هزار پست است.

تاکنون بالغ بر ۵۸۶ هزار کانال تلگرامی فارسی در ایران راه اندازی شده است
در مورد روند ایجاد کانال ها هم گفته شده ظرف یک هفته حدود دوازده هزار کانال فارسی به موارد قبلی اضافه شده و آخرین آمار از وجود ۵۸۶ هزار و ۹۴۰ کانال تلگرامی حکایت دارد که البته از این تعداد تنها  ۲۳۸ هزار و ۷۶۷ کانال عدد از آنها به روز شده هستند.

همچنین کل مطالب منتشر شده در این کانال ها در روز ۱۱ شهریور، ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۳۱ مطلب بوده که البته در روزهای پایانی هفته، آمار انتشار مطلب از مرز ۳.۵ میلیون نیز عبور کرده است.

گفتنی است به طور متوسط در هر کانال ۱۲.۸ مطلب منتشر می شود و در روزهای تعطیل افزایش یافته و به بالای ۱۳.۲ مطلب می رسد. تعداد کل بازدید از کانالهای تلگرام در یک روز هم برابر با یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان شده و متوسط بازدید هر مطلب در کانال نیز ۷۱۷ بار است.
آخرین بروزرسانی : 15 شهریور, 1396