بر اساس گزارش پژوهشگاه فضای مجازی از فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام، بیش از ۵۸۶ هزار کانال فارسی در تلگرام وجود دارد و روزانه بیش از سه میلیون مطلب در این فضا منتشر می‌شود.

پژوهشگاه فضای مجازی همچنین گزارش داده است که میزان انتشار مطالب توسط کاربران ایرانی در کانال‌های تلگرام، ساعت ۲۲ به اوج می‌رسد و حدود ۲۵۰ هزار مطلب در این کانال‌ها منتشر می‌شود. این در حالی است که کمترین زمان انتشار مربوط به ساعت ۴ صبح است. در همین حال میزان انتشار مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ روند ثابتی دارد و حدود ۱۵۰ هزار عدد است.

از سوی دیگر، بررسی روند ایجاد کانال‌های تلگرامی نشان می‌دهد که در طول یک هفته حدود ۱۲ هزار کانال، به تعداد کانال‌های فارسی افزوده شده است و آخرین آمار از وجود ۵۸۶ هزار و ۹۴۰ کانال تلگرامی حکایت دارد. این در حالی است که تعداد کانال‌های به‌روزشده فارسی، ۲۳۸ هزار و ۷۶۷ کانال است.

بر اساس آماری که در طول یک روز به دست آمده است، کاربران در طول ۲۴ ساعت، ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۳۱ مطلب در این کانال‌ها بارگذاری کرده‌اند و این رقم در روزهای پایانی هفته به حدود ۳.۵ میلیون مطلب نیز می‌رسد. همچنین تعداد مطالب منتشرشده در هر کانال به شکل میانگین ۱۲.۸ مطلب در روز محاسبه شده است که این رقم در روزهای تعطیل به بیش از ۱۳.۲ مطلب افزایش می‌یابد.

در همین حال، تعداد کل بازدید از کانال‌های تلگرام در یک روز، یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان شده و متوسط بازدید هر مطلب در کانال، ۷۱۷ بار است.

آخرین بروزرسانی : 14 شهریور, 1396