همان طور که احتمالاً می دانید، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اخیراً در بازارهای جهانی عرضه شده اند و حالا پس از گذشت چند روز، برخی از خریداران موبایل های جدید اپل در آمریکا، اروپا و استرالیا از وجود نویز اضافه در زمان برقراری تماس با دیگران خبر می دهند.
بر اساس گزارش کاربران، نویز مورد بحث تنها از اسپیکر کوچک جلوی دستگاه (Earpiece) شنیده می شود و در صورت استفاده از هندزفری یا اسپیکر اصلی خبری از آن نیست. همچنین تماس های برقرار شده از طریق اپلیکیشن «FaceTime» نیز مشکل مشابهی دارند که نشان می دهد نویز موجود به دلیل اختلالات و ناهماهنگی ها با شبکه های مخابراتی پدید نیامده است.
بنا بر اطلاعات موجود، مشکل مورد اشاره تنها در برخی موارد رخ می دهد و فقط کاربران آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نویز مربوطه را می شنوند، و مخاطب دیگر در آن سوی خط سر و صدای اضافه دریافت نخواهد کرد.
لازم به ذکر است که در صورت تغییر حالت تماس از Earpiece به اسپیکر اصلی و بازگشت به حالت قبل، مشکل نویز تا پایان تماس حل می شود که نشان دهنده وجود یک مشکل نرم افزاری است. همچنین مسئله موجود در زمان برقراری تماس از طریق شبکه 4G (VoLTE)، وای فای، خاموش یا روشن بودن قابلیت «noise cancelling»، تماس از طریق اینترنت (VoIP) و در شبکه اپراتورهای مختلف نیز وجود خواهد داشت.
گفتنی است اپل از موضوع آگاه بوده و در حال کار بر روی رفع ایراد موجود است. البته کمپانی از کاربران خواسته پس از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات در iCloud، تلفن خود را به تنظیمات کارخانه برگردانند که این راه حل نیز در برخی موارد پاسخگو نبوده، و حتی بعضی از مشتریانی که موفق به تعویض دستگاه با یک نمونه جدید شده بودند نیز همچنان از وجود مشکل نویز شکایت داشته اند.

به روزرسانی:
شرکت اپل در یک بیانیه رسمی وجود مشکل نویز در زمان برقراری تماس از طریق آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را تأیید کرده و اعلام نموده در حال کار بر روی یک آپدیت نرم افزاری برای رفع مشکل است. سخنگوی اپل در این باره گفت: از ایرادی که گروه کوچکی از مشتریان را تحت تأثیر قرار داده آگاه هستیم. تیم ما در حال توسعه راه حلی است که در قالب یک به روزرسانی نرم افزاری منتشر خواهد شد.

آخرین بروزرسانی : 05 مهر, 1396