اپلیکیشن گوگل طی سال جاری به روز رسانی های متعددی دریافت کرده که در آخرین آن ها، سیستم نمایش کارتی نتایج جستجو دچار تغییر و تحولاتی شده و با ارائه هر به روز رسانی به نظر می رسد که اپلیکیشن از نظر محتوایی هم غنی تر می شود.

در همین راستا، آخرین به روز رسانی اپ گوگل قابلیتی را به آن اضافه کرده تا به دسته بندی های مورد علاقه تان راحت تر دسترسی داشته باشید. با دریافت نسخه 7.11 یا بتای 7.12 اپ این امکان برایتان فراهم شده که بتوانید دسته هایی مثل ورزش، سرگرمی یا غذا و نوشیدنی را به شکل آیکن درآورده و در صفحه خانگی اندروید قرار دهید.

برای اضافه کردن این آیکن ها کافیست که در پنجره Google Now در پیکسل لانچر سوایپی به چپ انجام داده یا این که اپلیکیشن گوگل را باز کنید. با ورود به اپ، حالا می بایست از زیر نوار جستجو دسته بندی مورد علاقه تان را برگزینید. با این کار پیامی ظاهر می شود مبنی بر این که آیا دوست دارید که از دسته انتخابی خود یک میان بر در صفحه خانگی اندروید داشته باشید؟
با تأیید این موضوع، دسته انتخابی شما به شکل یک آیکن به صفحه خانگی موبایل تان اضافه می شود که هر کدام کار به خصوصی را انجام می دهد. مثلا آیکن Dining می تواند بلافاصله رستوران های اطراف را برای شما جستجو کند.

آیکن Entertainment و Sports هم شما را مستقیما به نتایج به نمایش درآمده در اپ گوگل می برند. بنابراین آیکن هایی که از آن صحبت می کنیم در مجموع قابلیت جدیدی به اپ گوگل نیاورده اند، بلکه فقط دسترسی به دسته بندی های مورد علاقه تان را نسبت به گذشته آسان تر کرده اند.

هر موقع که بخواهید، می توانید این آیکن ها را در صفحه خانه جابجا کرده یا آن ها را در یک پوشه مجزا بگذارید. اگر هم برایتان کاربردی نداشتند با یک اشاره می توانید آن ها را به سطل زباله بفرستید.

توجه داشته باشید که این قابلیت فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد، بنابراین اگر تا حالا آن را دریافت نکرده اید شاید لازم باشد که مدتی برای انتشار رسمی آن منتظر بمانید.
آخرین بروزرسانی : 11 مهر, 1396