شرکت تالیا با اینکه اولین اپراتوری بود که شروع به عرضه و فروش سیم‌کارت‌های اعتبار کرد امروزه بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، حضور کم‌رنگی در بازار کنونی دارد. حضوری که عملا آن را از دور رقابت خارج می‌کند.

بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و آخرین آمار وضعیت ارتباطاتی کشور، تالیا از بدو فعالیت تا کنون 593 هزار و 363 سیم‌کارت فروخته که تا پایان خردادماه سال جاری تنها 37 هزار و 771 تعداد از این آمار همچنان فعال هستند.

 

 

تالیا که در بازار شبکه مستقل پیش‌پرداخت موبایل اولین بود امروز تقریبا آخرین است.


تالیا 55درصد از مشترکین خود را در طی بازده زمانی سه ماهه بهار 1396 از دست داده است به طوری که آمار 83 هزار و 326 مشترک فعال این اپراتور تا پایان سال 1395 به تعداد فعلی 37 هزار و 771 نفر ذکر شده رسیده است. مشترکین کنونی این اپراتور احتمالا یکی از سیم‌کارت‌های سه اپراتور اصلی را نیز در اختیار دارند یا به عبارت دیگر تنها دارنده یک خط ارتباطی نیستند.

این اپراتور با وجود تغییرات گسترده در سیستم مدیریتی و برنامه‌های خود هر بار با شکست مواجه شده و راهی از پیش نبرده است. این شبکه به طور رسمی از سوم خرداد ۱۳۸۴ ابتدا در تهران و به تدریج در سایر شهرها و مراکز استان‌ها سرویس‌دهی خود را آغاز کرد ولی به نظر می‌رسد که کمی بعد از عرضه به علل مختلف بازی بازار ارتباطات همراه را به رقبا باخته است.

تالیا با وجود داشتن مشاوران بسیار برجسته در آغاز فعالیت خود (شرکت TELE 2) و همچنین استفاده و همکاری از تجهیزات برندها بزرگی چون زیمنس، آلکاتل و اریکسون امروزه سهم چندانی از بازار ارتباطاتی همراه را ندارد و تنها 7درصد از سیم‌کارت‌های فروخته شده آن هنوز فعال هستند.
آخرین بروزرسانی : 04 مهر, 1396